diumenge, 31 d’octubre del 2010

Presentació "El secret del Mas de la Pedra", d'Ivan Carbonell a Cocentaina


Dissabte de matí anàrem a la Fira de Tots Sants de Cocentaina, la més antiga del País Valencià (data de 1346). Feia molts anys que no hi havia anat i m'agradà tornar, a més a més, en aquesta ocasió teníem un excel·lent amfitrió: Ivan Carbonell. Era prompte quan arribàrem i encara la gent no s'havia apoderat de la ciutat, com és habitual durant la Fira, així que poguérem passejar tranquil·lament pels carrers empedrats, visitar algunes paradetes de productes tradicionals i transportar-nos per uns imstants a l'Edat Mitjana. Per primera vegada vaig assistir a l'acte d'inauguració de la Fira, on tots el polítics de torn s'abocaren als finestrals de l'Ajuntament per saludar el poble i, és clar, fer-se la foto. Després vingué un momeny ple d'emotivitat on un veí de la localitat amb més de nou dècades a l'esquena llegia una còpia del real decret fundacional signat pel rei Pere IV d'Aragó.


A les 12 tenia el lloc l'acte pel qual havíem anat, la presentació de la darrera novel·la de l'autor socarrat Ivan Carbonell: El secret del Mas de la Pedra (Ed. Tabarca). Per primera vegada la Fira de Tots Sants deixava un lloc per a la literatura creant la Primera Edició de la Fira del Llibre de Tots Sants. (Està bé la cosa, després de tants anys).

Francesc Mompó fou l'encarregat de parlar d'Ivan Carbonell, on destacà el seu domini pel gènere de narrativa curta i el seu estil tan particular on aconsegueix el maridatge impossible i perfecte entre la contundència de la prosa assagística i el color i la calidesa de la prosa poètica. Mompó vaticinà que aquest autor està cridat a donar molts fruits saborosos. Tot seguit Ivan Carbonell explicà que la novel·la està ambientada a la localitat de Cocentaina i en ella descriu els costums, les festes, la gent i també els "vicis" de la zona. Com no, els últims minuts estigueren destinats a la signatura d'exemplars per part de l'escriptor.



Em vaig dur una alegria immensa quan vaig veure la meva novel·la Lina Panxolina i el quadern màgic en una de les paradetes. Fins i tot vaig signar un parell d'exemplars.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...