diumenge, 25 d’octubre del 2009

Xàtiva, per segona nit consecutiva, als peus de Pep Gimeno, Botifarra

Ahir, 24 d’octubre ens desplaçàrem a la comarca de la Costera per veure la presentació del nou disc de Pep Gimeno, Botifarra: Te’n cantaré més de mil. I per segon dia consecutiu, la Veu del País emplenà el Gran Teatre de Xàtiva.
Cançons del primer disc (Si em pose a cantar cançons...) i, principalment, del nou (... te’n cantaré més de mil). Albaes i cants de batre, jotes i romanços, dites i refranys, i com no, la meravellosa dansa del vetlatori. Artistes convidats, com ara els Obrint Pas i Miquel Gil; cantaors, entre ells la sempre esplèndida Lola Tortosa, Jorge Cobos o Jacint Hernández; dansaires; músics i més músics. I sempre presents el retrat de Felip V cap per avall, és clar; i els versos d’Estellés:

Seràs l'ocell i seràs la bandera,
l'himne fecund del retorn de la pàtria,
tros esquinçat de l'emblema que puja.
Jo pujaré piament els graons
i en arribar al terme entonaré
el prec dels béns que em retornaves sempre.

Els assistents gaudirem d’un gran espectacle que s’allargassà fins a la una de la nit. Riguérem amb les dites i els acudits, ens emocionàrem amb cada cançó i aplaudírem fins al punt de sentir un dolor insuportable als palmells.
I després del concert, retrobament i xerrades amb coneguts que només Botifarra podia combregar. I la nit ens regalà una hora i unes copes al voltant del gran artista i de molts amics. Una gran vetlada. I una altra nit màgica per al record.

Un dels moments més emotius del concert:

7 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Celebro que ho celebris, apa bona setmana...amb les piles carregades

Josep Perucho ha dit...

Espectacular i molt emotiu el concert, i la tia Elvira fortíssima contant el romanç de don Simon. Boníssim i molt recomanable.

Toni Pobla ha dit...

Impressionant i esborronador. És una de les millors cançons sense dubte

Albanta ha dit...

Que sort guapa!! No vaig poder estar, però ja he reservat el disc!!
És totalment un personatge entranyable i que tant es fa estimar per tots els que el coneixem.
Una abraçada

Marta ha dit...

Tant de bo hi hagués pogut ésser, sentint el vídeo se m'ha posat la pell de gallina.

LoyKaPV ha dit...

Fuuuuuuuuuuuuuu........ no vaig poder anar perquè treballava...quina llàstima més gran....m'alegre pels qui ho puguereu disfrutar. Es và plenar molt? Pareix un acudit aquesta última pregunta! jajaja

Toni En Blanc ha dit...

Jo el vaig vore a Catarroja un poc, i fa uns dies al Darrer Diumenge d'Octubre a l'Aplec de El Puig, i genial... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...