dijous, 24 de setembre del 2009

PAÍS MALALT

Mentre esperava torn a l’ambulatori, em vaig fixar que hi havia alguns cartells de l’empresa NOVARTIS en català. Molt estrany, vaig pensar. Dissortadament només ocupaven un trosset de paret, el que proporcionalment corresponia a la consulta del meu metge de capçalera. Per iniciativa pròpia els havia penjat, això sí per no ferir sensibilitats i desesperar a aquell que “esperi”, canvià a mà l’acabament –i per –e. No fos cas que algú el titllaren de catalanista o agafara allí mateix un batistot perquè “mos ho volen furtar tot estos catalans”.
Encara com i hi ha gent individual i conscienciejada que, dia a dia, malgrat les contínues discussions i escoltar sovint que ets un mal educat i un radical, intenta suplir les mancances permanents de l'Administració, tot i que per a fer-ho hagen d’emprar mètodes primitius.
I és que hi ha massa persones que s’escaroten per una lletra, però en canvi no tenen cap empatx en substituir-les totes a favor del que ells anomenen la llengua comú "con la que nos entendemos todos, porque lo importante es comunicarnos".
El nostre país està malalt...

2 comentaris:

Trellat ha dit...

L'altre dia pensava el mateix quan al meu ambulatori tots els cartells de la Generalitat estaven en castellà. Esperem que el nostre país no estiga malalt de mort.
Salut!

Garbí24 ha dit...

I el problema més greu es que el qui l'han de curar estan més malalts que el propi país.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...