dimecres, 3 de juny de 2009

Tres triángulos!

Aquest cap de setmana vam estar a Alcoi. Passejant pel carrer de L'Albereda (d'aquest nom també faré un post que ben bé s'ho mereix) vaig observar que estranyament el forn Dulces Hispania resistia el pas del temps. I em va vindre al cap una anècdota d'infantesa, dolça ara des del record, però un poc traumàtica en aquell temps.
Ma mare quan no tenia temps de fer-nos l'entrepà per al col·le, li donava diners a la meva germana major perquè comprara el desdejuni per a les tres. Així que abans d'entrar al col·le entràvem a aquest forn en qüestió i sempre es repetia la mateixa escena:
- Tres triángulos! -deia la meva germana, com una sentència, sense opció de rèplica (llavors parlàvem castellà).
De vegades volíem una palmera, un cocotet o unes rosquilletes, però sempre acabàvem menjant-nos el triangle a l'hora de pati.
I li ho comentava a Paco quan passàvem per davant de la pastisseria, i em diu tan natural, "I per què no li déieu que volíeu una altra cosa?" I em quede pensant i senzillament li conteste: "Doncs perquè era (i és) la major". I punt. No hi havia més. Com anàvem a rebel·lar-nos davant l'autoritat d'una germana major. Eixa opció no hi existia. Almenys en aquell temps.
Un petonet Àgueda, segur que per això sortí allò de "las niñas triángulo".

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ieeeeee Mercediues!!!

Molt boniquet i entranyable el post!!!

Fa molta risa, jo no sé vosaltres ara, però jo... ELS TINC BEN AVORRITS!!!

HAHAHAHAHAHAHHAHA!!!

INGA... MOLTS PETONETS "NIÑA TRIÁNGULO"!!! (hehehehe).

Àgueda.

Maite i Gregori ha dit...

Jo també en demanava un, de dolç, al forn, i en castellà (és clar, era a l'Aragó)"un bollo de azucar", una cosa senzilla: farina, oli, rent, sucre, però redéu, que bons que estaven. No he trobat una altra vegada un sabor tan intens com aquell, una gana tan pura, un arrabassament tan delerós i això, sospite, no és perquè els ingredients s'hagen perdut en aquesta deriva tecnològica, sinó més bé perquè a l'edat d'or de la nostra infantesa tot era salvatge i definitiu, per això, crec, no demanaves una altra cosa que triangles.

Com podem fer-nos seguidors vostres?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...