dimecres, 30 de juny del 2010
COSES DE NENS
dilluns, 28 de juny del 2010
XVIIè PREMI DE LITERATURA ERÒTICA LA VALL D'ALBAIDA

divendres, 25 de juny del 2010
XVIIè PREMI DE LITERATURA ERÒTICA LA VALL D'ALBAIDA
.jpg)
dimecres, 23 de juny del 2010
L'ÀNGELUS. EL DOLOR.

Joan A. Climent Fullana (Alcoi, 1957)
Del llibre LLAMPECS D'ESPURNES
(Mostra de poesia de l'Alcoià-el Comtat)
dilluns, 21 de juny del 2010
FALLERS INCÍVICS
Escollírem d’entre totes les possibilitats El retrat de Dorian Gray –fluixa, plena de tòpics i amb poca profunditat psicològica del personatge– a la sessió de les 23.00h. A la 01.00 eixírem de la sala, cansats, però disposats a cremar un poc més de temps perquè la malícia no ens cresquera quan arribàrem a casa. Total ens férem, sense massa ganes, un gelat i allargassàrem la conversa en un banquet solitari tot el que poguérem. Cap a les dues estàvem a casa. I els fallers perculers també.
I jo em pregunte, és necessari molestar més de 500 veïns perquè una vintena de persones -no hi havien moltes més- facen veure que es diverteixen. A mi em van semblar patètics. Per favor mireu aquest vídeo i a veure què em dieu. El vaig prendre des de casa perquè escolteu el soroll que ens arriba al veïnat cada cop que els socis d’aquesta falla decideixen tallar el carrer i muntar-se la festa. I dissabte que ve altre cop. Motiu? No en necessiten.
Per què l’Ajuntament permet açò? Que no hi ha suficient amb els dies de Falles que inexplicablement comencen per a ells quasi dues setmanes abans? Algú pot explicar-me per què es permet aquest incivisme que ens obliga a fugir de les nostres vivendes per no cometre alguna bogeria o no ser víctimes d'un atac d'ansietat?
En fi, ací va el vídeo. S'admeten opinions.
diumenge, 20 de juny del 2010
Presentació "Espiga" de Berna Blanch a Albal


Berna Blanch ens desvetllà on han nascut els poemes que conformen Espiga –al Parc de les Barraques i les Marjals, al bosc de Casarejos, als camps de blat d’Albendea, a les platges de Cap Blanc a Cullera...–, o almenys on se li han presentat les imatges que li serviren de magma per esculpir el poema. També ens llegí un d’ells, que així comença:
que s’acobla a les ànimes,
les pren i les ompli
i sembra la sement
fèrtil de l’eternitat,
el desfici de la flor que s’obri
nova al dia
amb memòries d’aigua.


dijous, 17 de juny del 2010
L'ÀNGELUS. EL PLAER.
dimecres, 16 de juny del 2010
CARLES CORTÉS PRESENTA SARA LA DONA SENSE ATRIBUTS
dilluns, 14 de juny del 2010
L'ÀNGELUS. PRELUDI.
divendres, 11 de juny del 2010
Presentació disc Miquel Gil and Manel Camp Trio + David Pastor
+018.jpg)
Divendres 18 de juny per la nit tindrà lloc una nova presentació a Ca les senyoretes, on hi haurà música i serigrafies en directe.
dijous, 10 de juny del 2010
Aquest és el secret...

L’entrada als somnis us està permesa, però el secret mai no haurà de ser desvelat. Ací és on rau la vostra immortalitat.
dilluns, 7 de juny del 2010
Presentació a València edició especial disc "Miquel Gil & Manel Camp Trio + David Pastor"
diumenge, 6 de juny del 2010
ES LLIUREN ELS XX PREMIS DE LA CRÍTICA DELS ESCRIPTORS VALENCIANS
+133.jpg)
Al voltant de les 21.00h, hi anaven acudint premiats, escriptors, editors, representats d'algunes entitats, amics i companys. Moment oportú per saludar amics, conéixer persones relacionades amb el món literari, donar -i en aquest cas, rebre també- l'enhorabona, posar per algunes fotografies i, com no, fer-ne d'altres...
Abans de començar el sopar, Ramon Guillem, vicepresident de l'AELC al País Valencià, donava oficialment la benvinguda a tots els assistents.
+068.jpg)
Anna Torcal, traductora i membre de l'AELC, fou l'encarregada d'establir el silenci a les taules -difícil tasca perquè hi érem més de mig centenar de persones- i de donar pas a tots els discursos.
+071.jpg)
L'acte es dividí en dos parts. En primer lloc, l'homenatge a l'escriptor Joan Pla; després, el lliurament dels premis de la Crítica.
Josep Antoni Fluixà i Vicent Usó dirigieren unes paraules laudatòries al mestre de la literatura juvenil i infantil (LIJ), qui arreplegava el guardó de mans del president de l'AELC, Guillem-Jordi Graells. Com no, també Pla ens dirigí un breu discurs. Coincidiren tots tres en la vindicació de la LIJ com a gènere de prestigi i no com la germana menor de la literatura per a adults. (Al blog de Joan Pla podeu llegir els discursos).
+076.jpg)
+080.jpg)
+087.jpg)
+094.jpg)
En la modalitat de narrativa, el recull de contes AZ (Ed. 3i4) d'una simpàtica i emocionadíssima Núria Cadenes.
+097.jpg)
En la modalitat de poesia, Jaume Pérez Montaner pel poemari Solatge (Perifèric). En homenatge al poeta Manel Garcia Grau llegí el poema "Ritme".
+099.jpg)
+104.jpg)
+110.jpg)
+117.jpg)
+121.jpg)
+132.jpg)
divendres, 4 de juny del 2010
Presentació "Correspondència de guerra" i "Si em parles del desig", de Manel Alonso i Català
+046.jpg)
Ahir a les 19.30h a la Casa de la Cultura de Puçol tingué lloc la presentació dels últims llibres de poesia de Manel Alonso i Català.
- Correspondència de guerra (Ed. Aguaclara), Premi de poesia “Paco Mollà”, 2008.
- Si em parles del desig (Onada Edicions), Premi de poesia Antoni Matutano 2010.
L'atzar ha volgut que els dos llibres sortiren al mercat amb un marge de diferència de pocs mesos. Dos llibres molt diferents, però a la vegada complementaris. Dues maneres de combatre: la batalla contra una societat moltes vegades injusta i la batalla carnal del cos a cos. El compromís i l’erotisme. Dues vessants transcendentals per a l’home (i la dona, és clar).
L’acte fou presentat amb art i simpatia per Xavier Alcàsser del Col·lectiu Andana i contà amb parlaments de Juan Antonio Millón (poeta, crític i president del Centre d’Estudis del Camp de Morvedre) i Enric Esteve (cantant i actor) envers l’autor, la seva faceta d'escriptor i d'agitador cultural i, per descomptat, dels seus dos últims poemaris. Poguérem gaudir dels vídeos “promocionals” dels poemes "Fràgil" i "Dòcil" de Si em parles del desig i "S’estén el temps sobre les llambordes" de Correspondència de guerra. Un goig per als sentits. Música, fotografies i poesia, exquisidament trenades per Ximo Gimeno. També podeu visitar-los ací.
Un acte amb un format innovador, on l’autor ha volgut que els poemes en foren els protagonistes i no ell mateix. I com es fa això? Fent partícips als assistents. Al voltant d’una vintena de persones (amics, familiars, companys i d’altres escriptors) posaren veu als seus versos. Però també melodia. Carles Pastor, que actualment està preparant un disc de poetes valencians, ens esborronà cantant Dona, el galant i afable cavaller que estimes; un poema que ens parla de les dones maltractades.
El punt i final el posava Xavier Alcàsser i les signatures d’exemplars per part de Manel Alonso. Alguns allargassàrem un poc més l’esdeveniment i ens quedàrem a sopar amb l’escriptor i la seua família.
Només em queda afegir que “xapó” a l’organització d’aquesta presentació, feia temps que no veia tanta gent en un acte literari; i sobretot l'enhorabona a Manel Alonso per aquestes dos joies, que han deixat de ser teves solament, perquè els amants de la poesia -que hi farem!- les necessitem per nodrir-nos de bellesa.
dijous, 3 de juny del 2010
Un fil d'imatges i lletres

Proposta per al blog El fil de la paraula.