dijous, 12 de març del 2015

La flauta màgica al col·legi Claret de Xàtiva



Ahir vaig estar tot el dia en el col·legi Claret de Xàtiva. Els alumnes de 5è i de 6è havien llegit "La flauta màgica" i, com que el centre celebrava la seua Setmana Cultural, em van convidar a que anara per fer-los una xarrada al voltant del llibre. O això creia jo, perquè en arribar les sorpreses anaven encadenant-se sense treva. 



Un mural immens amb els personatges de la novel·la em donaren la benvinguda a una sala amb una cabuda de cent persones que estaria plena tot el matí. Els alumnes es convertiren en periodistes i personatges de la novel·la, que es preguntaven els uns als altres, sempre a tres veus (com les Dames de la Nit), sobre allò que conta i no conta el llibre; els personatges del llibre -alumnes disfressats- m'acorralaren per demanar-me explicacions (un dels millos moments, sens dubte); hi hagueren telefonades en directe des de tots els indrets del món per fer-me qüestions sobre el fet d'escriure; un altre grup d'alumnes exposaren les seues portades alternatives (xe, quina colla d'artistes!)... 



Per la vesprada, quan encara no havia acabat de signar els quasi dues-cents exemplars del llibre, un grup d'alumnes de 6è, dirigits per la professora de música del centre, van fer una interpretació de l'obra de Mozart, des que Tamino és atacat per la serp fins que Terres Llunyanes aconsegueix recuperar la llum. Fantàstic! Encara tinc l'emoció enganxada a la pell. No sé com agrair-vos tanta màgia...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...