dimecres, 9 de febrer del 2011

LINA PANXOLINA AL COL·LEGI AUSIAS MARCH D'ALDAIA


Els alumnes de 4t de primària del col·legi Ausias March d'Aldaia també han llegit Lina Panxolina i el quadern màgic, i ahir hi vaig anar per fer-los una xerrada al voltant de l'obra. Els vaig explicar com nasqué Lina Panxolina i la idea de fer una novel·la juntament amb la meua germana Àgueda Climent. Després vaig contestar a les seves preguntes, algunes força intel·ligents com ara: Si tu ets escriptora hauràs llegit molt, quin és el teu llibre preferit? O una altra que em deixà bocabadada: Per què Lina en compte d'utilitzar el quadern màgic amb altres persones per venjança o per enveja no l'utilitza per dibuixar-se com vol ser ella? Com sé que els agrada molt els vaig mostrar alguns dibuixos originals de la novel·la perquè apreciaren l'evolució i el treball que hi ha darrere.


A la pregunta: tens altres novel·les fetes? Els vaig parlar de l'obra que tinc ara entre mans i els vaig llegir un fragment. No tots els dies pots tenir l'opinió d'una cinquantena de futurs lectors. Els va agradar perquè mentre llegia no s'escoltava una mosca i en acabar em van aplaudir.


Alguns alumnes em donaren dibuixets que havien fet ells de Lina Panxolina -quina gràcia!- i una xiqueta em regalà un conte de 6 o 7 fulls amb il·lustracions, ben enquadernat i amb fulls de colors. Era una continuació de la novel·la, una nova aventura de Lina Panxolina. Em vaig emocionar moltíssim. M'haguera agradat que la llegira davant dels seus companys però era un poc llarga i mancava poc de temps. La professora em digué que un dia quan els preguntà què volien ser de majors ella contestà que escriptora. Des d'ací tot el meu recolzament per a la futura escriptora.
L'última mitja hora vaig estar signant llibres, i de bell nou una anècdota: una xiqueta que em demanà que li'l dedicara a son pare...

Només em queda donar les gràcies a les tutores de 4t del col·legi Ausias March d'Aldaia.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...