dimarts, 5 de març del 2013

COL·LABORACIÓ AL LLIBRET ARRANCAPINS 2013


 
 
 
Ahir m'arribà a casa el llibret que ha publicat la falla Arrancapins, coordinat per Josep A. Collado, on he col·laborat. El lema d'enguany era "Folleu, folleu, que el món s'acaba", així que els hi vaig enviar un poema circular que parla del desig i del foc de les nits quan em van convidar a participar. Ja sé que no és massa faller, però la poesia ha d'estar en totes les èpoques de l'any, en totes les festes, en tots els espais, en tots els temps.

I PER SORT LA NIT TORNARÀ
 
...I per sort la nit tornarà.
El desig llançarà grapats d’arena
contra les finestres sense vidres.
A l’hora exacta les palpebres
encendran la foscúria de l’esguard
i us convidaran a venir o a tornar.
Restareu dempeus sota el llindar
amb mirada neta de bosc humit
i el barret agafant-vos fortament les mans.
Mans immenses de generosos dits,
que em parlen de promeses
i em prometen més paraules,
em bategen amb el nom de la lluna
mentre em taral·legen cançons de bressol
i em cobreixen pell i llavis
de noves matinades.
I per sort la nit tornarà...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...